Brug den gode historie

Min PR forretning startede i en kaffebar – faktisk min egen kaffebar ude på Frederiksberg. Det var før kaffebarerene for alvor blev hippe og lå på hvert et gadehjørne. En lille kaffebar, som min, med udelukkende kaffe, te og chokolade, var anderledes nyt, end de kendte caféer med tjenere og kokke. Mit varemærke i min kaffebar var en grundlæggende god espresso, hyggelig indretning og kvalitetsvarer på hylderne.


Navnet til min kaffebar ”KaffeZinet” fandt jeg selv på. Det skulle gøre lidt op med café-begrebet og samtidig bære fokus på, hvad det var for en forretning. Min tagline, den kunne derfor godt være lidt ”drillende” og det blev ”Synd med velsignelse”. Jeg fandt den, efter mængder af læst materiale om kaffens historie, hvor det siges at Paven i Rom skulle have givet folket sin velsignelse til at drikke kaffe, da kaffen kom til Europa og kaffesalonerne for alvor skød op i hovedstæderne.

Kaffe

Min tagline fik, en kold decemberdag i 2001, en journalist til at entrerer min kaffebar, med lyst til at slå kulden ud af kroppen med en kop varm chokolade og nysgerrighed nok til at spørge, hvad den tagline betød. Kort tid efter lavede Politiken en stor fotoreportage og interview. Og det fik en journalist fra ALT for damerne til at kontakte mig og pludselig var jeg med i en temaserie i bladet.


Ser du hvor jeg vil hen?


Se bagom dit projekt(er) og find de små gode og personlige historier. Og send flere pressemeddelelser.

Vi lever i en tid, hvor vi lancerer og udstiller os selv i et væk via de sociale medier og derfor er pressen interesserede i de personlige historier. Det har pressen altid været, men der er ingen tvivl om, at efter de sociale mediers indtog i vores dagligdag, er dette behov trådt tydeligere frem.


Jeg sad med et stort projekt, i sommeren 2013, hvor jeg udsendte, en pressemeddelelse nærmest hver anden dag op til åbningen. Det medførte at flere forskellige medier blev interesserede. På den måde blev projektet foldet ud i hvert sit medie, der behandlede historierne lige netop til deres målgruppe.
Projektet var CPH SAND – International sandskulpturfestival. Indrømmet, et taknemmeligt og festligt projekt, der havde mange side-historier udover den overordnede.

Samme metode kan godt bruges på mindre projekter. Det gælder om at lytte, se og brainstorme på idéer.


3 spørgsmål der kan få dig videre:
1. Hvad er DNA´et i dit projektet – helt ind til kernen?
2. Hvordan kan du provokerer så historien får en kant?
3. Hvilken historie kan du fortælle som ingen andre har fortalt før?

By | 2014-11-12T11:43:19+00:00 oktober 3rd, 2014|PR|Kommentarer lukket til Brug den gode historie