Drys Don Draper på din PR

Den legendariske serie MAD MEN fra HBO, er en af mine favoritserier. Jeg er vild med, at den både er fascinerende og provokerende på samme tid. Den handler om et særligt reklamebureau Sterling Cooper, i 1950 – 1960´ernes New York, hvor Don Draper er den kreative chef og seeren følger bureauets mange ansatte, deres liv og deres karriere. MAD MEN er spækket med lækre detaljer; rekvisitter, tøjstilen, designs, musik, historiske højdepunkter og begivenheder.

 

JohnHamm

 

 

Mit blik har altid dvælet ved detaljer og en af de helt fascinerede af mange er, mændene og deres jakkesæt. De har knappet jakke, når de træder ind i et rum og i det øjeblik de sætter sig knapper de jakken op med en naturlig lethed og knapper den igen, når de rejser sig og dette med en konsekvens i hver scene. Jeg har set serien to gange, så jeg ved det sidder lige i skabet. MAD MEN er en serie, hvor kvinder er kvinder og mænd er mænd med alt hvad det indebærer af magt, begær, ærefrygt, kreativitet, originalitet, respekt, troløshed og fræk forretningssans. Persongalleriet er super castet.

 

 

DonDraper

 

 

Leg med din kreativitet og brug en lille times tid på at peppe din PR op med Don Draper stil:

 

  • Skriv et brev til din mor eller mormor, hvor du fortæller, hvad dit projekt/produkt/event handler om så hun vil forstå det
  • Brug tid på en tagline, der forklarer essensen af dit projekt/produkt/event i en sætning – det er udfordrende og sjovt
  • Gør noget andre ikke gør – Provoker gerne med lækre detaljer og vær lidt løssluppen. Prøv at tænke på, hvordan din målgruppes erotiske ønsker, politiske holdninger og/eller bucket-list drømme kunne være. Det sætter gang i fantasien
  • Giv det Don Draper passion – Tag lederskab og tænk på dit projekt/produkt/event som var det første gang du mødte det
  • Fejrer de gode resultater – Vitalitets juice, champagne eller a old fashion. Your choice

 

Øvelsen er rigtig god til at få din kreativitet i et flow og at få dig til at tænke i andre retninger end du plejer. Det kan være du ikke vil bruge alt det du kommer frem til i denne øvelse, men du har garanteret fået et par gode idéer, mens du har haft det sjovt.

Der er ikke noget bedre at tænke så højt og bredt som muligt, for at komme ind til kernen.

 

DonDraper_1

By | 2016-06-15T11:39:02+00:00 juni 15th, 2016|Kreativitet, PR|0 Comments

Leave A Comment